lördag 23 oktober 2010

Drömklänningen ♥

Idag var vi i Stockholm igen för att prova brudklänningar. Denna gång begav vi oss till Bröllopsbutiken och KIK Stockholm.

I butiken talade jag om att jag vill ha en vadlång klänning eller möjligtvis en lång klänning med drapering och utan släp - för så långt hade jag kommit i mina funderingar.



Jag provade en vanlig vadlång klänning med lite spets från Jim Hjelm. Satt så där, inte alls tokig - förutom att det saknades vidd i kjolen och den ser tråkig ut på bild. Så jag sa till expediten att jag egentligen tänkt mig något i 50-tals stil.

Har du sett den på skyltdockan frågade hon. Det var en fantastisk Julian Alexander! ♥ Drapering på livet och härlig vidd i kjolen. Den är ju lite dyrare och bara en storlek 36, men om du vill prova den så fixar vi det sa hon.

Produktbild på Drömklänningen! ♥
Justin Alexander 8441
 Jag provade en lång klänning med drapering och stenar på livet medan expediten plockade ner Drömklänningen från dockan.. Den långa klänningen satt bra, men den kändes verkligen inte som jag.



Här provade jag Drömklänningen! Den satt helt perfekt - trots att det är en 36:a. Jag kände mig så vacker!

Drömklänningen från Justin Alexander!


Drömklänningen med slöja
 

Med boleron som hörde till.
Men innan jag bestämt mig så var vi även in på KIK Stockholm där jag fastnade för klänningen Rita. Där fick vi inte fotografera, och jag hittar ingen produktbild, men det är väldigt lik KIK Stockholms Audrey. Det som skiljer är att Rita har en mer V-ringad urringning.
Audery av KIK Stockholm
Efter att ha känt efter och funderat så har jag insett att jag faktiskt hittat min drömklänning!
Nu gäller det bara att beställa den innan årsskiftet eftersom den är från 2010-års kollektion.


4 kommentarer:

  1. Den är otroligt vacker och du är såååå fin i den. Boleron var också jättejättefin. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack söta vännen! Vi måste få till en tid att ses som passar båda två.
    Saknar dig!

    SvaraRadera
  3. guud, drömmklänningen är verkligen en DRÖMKLÄNNING!

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Jag surfar runt efter en 50-tals klänning och hittade klänningen Rita från Kik. Det råkar inte vara så att du köpte den och nu kan tänka dig att sälja den begagnad? :)

    mvh,
    Marie

    SvaraRadera