torsdag 16 juni 2011

Min diamant!

Guldsmeden hade fått tag på 3 stycken! champagnefärgade diamanter i ungefär samma storlek, som vi fick titta på igår. Jag trodde aldrig att vi skulle få 3 stenar att välja mellan, så jag var mycket nyfiken.
Alla tre stenarna hade mycket bättre lyster än stenen vi såg sist.


Alla tre hade renheten VS/VVS.
Viktmässigt låg den första på 0.495ct, den andra på 0.53ct och den tredje på 0.49ct.
Den första gav ett något gulare sken än de andra två, vilket jag inte vill ha.
De två sista diamanterna var väldigt lika, förutom vikten.

Så min diamant blev en VS/VVS 0.53ct champangefärgad diamant med mycket bra slipning eftersom den glittrade helt fantastiskt!

Jag är så nöjd och längtar massor tills vår guldsmed har vigselringen färdig så jag får prova den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar