måndag 19 december 2011

♥ Bröllopet ♥

Lite sent, men här kommer en liten summering av vår underbara dag i New York.

Vi hade en fantastisk bröllopsdag.
Vädret var toppen, 18 grader och solen tittade fram emellanåt.

Vi började dagen med att hämta upp frukost till rummet, från Starbucks. Bagel med cremecheese och chailatte. *mums*

Sedan åkte MLK till en barbershop och blev rakad. Det var riktig lyx. Jag fick håret uppsatt och sminket fixat av Kerry-Lou Brehm. Hon kom till vårt hotellrum. Mycket smidigt och resultatet blev super!

Innan jag var helt klar så kom min brudbukett och MLKs corsage. Levererade av söta floristen herself, Helena Liljeblad.

Vi åkte taxi ner till Svenska Kyrkan där vår fotograf, Michael Skoglund väntade på oss. Sedan gick vi runt i New York i 2 timmar och blev fotograferade. Vi ville speciellt till Grand Central Station. Bilderna blev fantastiska! Tack Michael!


På promenad

Våra ringar och brudbuketten

På Grand Central Station


En närbild på bukett och minkpäls


Kl. 16.00 var det dags för vigsel i Svenska Kyrkans kapell på 5 East 48th Street på Manhattan. Vår präst Mona Svensson gjorde vigselakten personlig och intim. Precis i vår smak.
Vi hade 6 st gäster, precis lagom antal tycker vi såhär i efterhand.

Efter vigseln tog vi limon till River Cafe där vi avnjöt en 5 rätters middag tillsammans med våra gäster. Ett perfekt slut på en underbar dag!

Tänk att jag numera är gift med den mest fantastiska mannen i världen, min MLK!

Hela dagen var romantisk och både jag och MLK kände oss fantastiskt lyckliga och förälskade. Att fotas på allmän plats gav oss flera hurra-rop och lyckönskningar. Vilken ego-boost.



1 kommentar:

  1. Grattis några år i efterskott!

    Ramlade in på den här bloggen efter att ha sökt på bröllopsbloggar för att själv få inspiration och tips inför mitt kommande bröllop (nästa höst).

    Får man fråga hur ni har det? Hoppas att ni än idag lever "happily ever after" :)

    /Caroline

    SvaraRadera