tisdag 7 september 2010

Klänningar i Stockholm


I fredags var jag i Stockholm tillsammans med MLK. Jag provade klänningar! Det är en djungel, speciellt när jag inte vet riktigt vad jag egentligen vill ha och passar i - även om jag gillar klänningar a la 50-talet.

Här ovan provar jag en fin klänning, som blev för mycket, för mycket spets etc runt axlar och ansikte.


Här är en produktbild på min favorit för dagen.


Och här bär jag klänningen i färgen ivory.



Den kändes underbar - som gjord för mig - precis min stil!

Sen provade jag också några andra klänningar bland annat den här:

men i grönt. Jag skulle dock välja den helt i ivory om det blir min klänning.





En annan modell av A-line klänning



I nästa butik jag provade klänningar var det tyvärr fotoförbud.
Insikterna efter provningarna var:
  • Det blir inget släp. Det passar inte det bröllop vi tänkt ha.
  • Jag passar i draperade klänningar.
  • Spets och maränger kan bli för mycket. Enkelhet är ledordet.
  • Jag tycker fortfarande mycket om 50-talsklänningar!

    Vad tycker ni om klänningarna?


1 kommentar:

  1. den 50tals inspirerade e ju HELT UNDERBAR! den hade ja lätt valt! men även den med grönt i sitter jättebra på dej!

    vilket märke e klänningarna?

    SvaraRadera