fredag 21 maj 2010

Hur träffades vi då?


Vi träffades hösten 2008 via våra respektive kollegor som är vänner. J och E. Vi träffades allihopa för att umgås och tävla i Harrys MusicQuiz. Jag följde med kollegan J dit eftersom mina vardagskvällar var rent ut sagt tråkiga och jag behövde omväxling. Jag tyckte MLK var snygg, trevlig och rolig men ganska tyst, medan hans kollega E, däremot var pratglad och sprallig. Varje onsdag var det MusicQuiz. Alla veckor gick det lika dåligt med tävlandet. Vi var riktigt usla - men sällskapet trevligt.

En öl & whiskyfestival började närma sig och det visade sig att MLK och hans kollega E skulle gå tillsammans med andra kollegor från deras jobb. Jag hade inget för mig denna fredag och frågade om jag fick följa med, trots att jag inte dricker öl utan bara whisky. Det fick jag.

Tänk att jag vågade fråga om jag fick följa med ut, jag som brukar vara blyg. Jag var riktigt nervös den kvällen när jag gjorde mig i ordning. Jag ville ju charma MLK. Dagen innan hade jag tatuerat in per aspera ad astra på ena foten. Ordspråket har följt mig sedan gymnasietiden och det blev väldigt tydligt den kvällen.
Kvällen gick bra, och vi pratade mest med varandra. När festivalen var slut gick vi vidare till en pub, vi satte oss brevid varandra och jag vågade efter en stund visa att jag var genuint intresserad - jag tänkte att det fick bära eller brista!

Det bar! Vi bestämde att vi skulle ses snart igen. På söndagen var vi på första daten, 7 timmar på ett café.


Det klickade direkt och sedan dess är vi oskiljaktiga. Efter någon vecka frågade MLK om jag vill vara hans flickvän - såklart jag ville!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar