söndag 20 februari 2011

Fler vigselringsfunderingar!

Det känns som jag närmar mig den perfekta vigselringen, enligt mig då. :-)

Igår när jag visade MLK ringen hos guldsmeden tyckte han att den var fin - att den faktiskt passade bra ihop med min förlovningsring - trots att han var skeptisk från början.

Jag blev lite fundersam när det gäller solitärstenens färg, jag har ju hela tiden tänkt mig coffee-diamanten tillsammans med rött guld. Jag blev lite rädd att champagne/coffee blir blekt i vitt guld. Men idag slog det mig att jag glömt min första inspiration, Aniara från Caroline Örtenblad. Det är ju superfint med coffeefärgade diamanter till vitt guld också!!
Aniara designad av Caroline Örtenblad.















Den sista frågan är, med eller utan bling-bling på sidorna om V-fattningen?
Jag har alltid tänkt på mig själv som en o-blingig tjej - men nu vet jag inte längre! Kan man ha en annan smak än vad man själv trodde?


2 kommentarer:

  1. Man ska nog inte göra för stora utsvävningar från sin egen smak eftersom man ska ha den så länge!

    SvaraRadera
  2. Tack för din åsikt. Du har nog rätt i det du säger, men det är svårt när jag är så velig.

    Jag hoppas att guldsmeden kan göra ett test i något annat material så jag kan få se först innan jag bestämmer mig. :-)

    SvaraRadera