fredag 11 mars 2011

Marilyn Monroe?

Marilyn Monroe
Jag och MLK var ute och åt middag igår. På väggarna fanns glamorösa bilder av filmstjärnor.

När jag såg en av bilderna sa jag att jag känner mig glamorös som Marilyn, i mitt lockiga hår. (Jag kom precis från frisören som avslutat klipp och färg-omgången med att göra lockar i mitt hår som vanligtvis är spikrakt.)

Senare när vi sitter och äter säger MLK:
Du är lik Marilyn. Du är så vacker, älskling.
Tänk att jag har min egen Marilyn hemma...

Åh, tänk att få bli liknad vid henne! För mig var det en underbar komplimang!
Det känns fantastiskt att ha en blivande man som är så omtänksam.

 


2 kommentarer:

  1. Åh vad rart sagt av honom - det är precis sådana där små kommentarer som förgyller ens vardag!

    Du har inte funderat att ha liknande hår på bröllopet om du känner dig så fin i det?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, den förgyllde helt klart min torsdagskväll. Jag älskar den mannen! ♥

    Jag tror inte att frisyren håller en hel dag om det bara är lockar. Jag har alldeles för tunt och mjukt hår för det.

    Kram

    SvaraRadera