måndag 14 mars 2011

Velpotta

Jo, jag är verkligen en velande toka ibland. Kan ha ärvt den egenskapen faktiskt. :-) ♥

Jag och MLK var till guldsmeden där vi köpte våra förlovningsringar i helgen och jag nollställde mig helt och började om i jakten på min vigselring.

Min drömring från tidigare inlägg är fortfarande en helt fantastisk ring! Men jag vet inte om det är för modern och oklassisk för mig. Jag vill inte tröttna på min vigselring. Jag är osäker på allt bling-bling och den höga fattningen.

Jag vill ha en klassisk rödguldsring MEN med bruna/coffee/champagnefärgade diamanter.

Så jag provade en klassisk solitär med lite lägre fattning och en klassisk alliansring 3,5 mm bred med diamanterna sittande tätt, tätt.

Nu vet jag varken ut eller in - så jag tänkte gå och prova igenom sortimentet hos guldsmeden här i stan igen. Från början.



2 kommentarer:

  1. hihi det där beteendet känner jag igen :) Du ska se att det löser sig snart - när du väl hittar rätt kommer det inte finnas några tvivel!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Var till guldsmeden här i stan igen, och jag kunde inte slita mig från vitguldsringen med V-fattning!

    Imorgon ska vi en sista gång till den andra guldsmeden och kika... Men det lutar åt bling-bling ringen med V-fattning. Dessutom tycker MLK att jag bör fundera på vita diamanter istället för coffee/champagne... Men jag vet inte... Priset rusar iväg då. :-/

    Det lutar dessutom åt att MLK också vill ha en till ring nu. *jippi*

    Kram

    SvaraRadera