torsdag 24 mars 2011

Så var det dags att revidera brudbuketten....

Jag gillar ju ranunkler och tulpaner. Men de är vårblommor och svåra att få tag på i oktober.

Nu har jag fått tips att jag kan använda dahlior och skapa ungefär samma känsla som i de vårbuketter som jag gillar. Dahlior har säsong på hösten och finns i mängder av varianter och färger.

Vilket fantastiskt förslag! Det finns ju underbara dahlior! Att jag inte tänkt på det förut!



Dahlia av pompom-typ
 En bukett med enbart dahlior i flera olika varianter tror jag att jag vill ha. I orange och rött kanske, eller orange och gult. Jag gillar pompom-varianterna allra mest, se första bilden.


Undrar om det finns pompom dahlior i rätt storlek bara? Dags att fråga floristen igen.








2 kommentarer:

  1. Fina! Jag ville också ha ranunkler, men ska också gifta mig i oktober så det gick ju tydligen inte så bra.. Fick tips om en ros som heter piano, och fylld gerbera... Rosen är som en blandning av ros,ranunkel och pion (tycker jag), underbart vacker!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för tipset, det ska jag verkligen kolla upp.

    SvaraRadera