lördag 14 augusti 2010

Brudklänningar

Vilken klänning jag ska bära på den stora dagen är svårt att bestämma. Det finns så många olika modeller och tyger att välja mellan.

Jag fastnade för 50-talsmodellerna allra först - de är så vackra och feminina. Men jag har inte hunnit prova någon sådan brudklänning än.





Då var jag sugen på att hitta en vintageklänning från 1950-talet. Men det är verkligen svårt att hitta någon i min storlek och som jag samtidigt gillar. Det finns många fina brudklänningar från den tiden - men alla var så små då.



När jag hade kikat runt efter vintageklänningar lite grann och insett att det kommer bli svårt att hitta någon i min storlek slog det mig. Jag kanske kan sy en själv med hjälp av ett vintagemönster från 1950-talet! Så nu har jag två vintagemönster hemma som jag måste provsy.

Nu är det ju inte så att jag har sytt så mycket innan heller. Så vi får se vad det blir av detta projektet. Jag har i alla fall köpt mig en overlock symaskin och övar mig genom att sy en 50-talskjol med mycket vidd. Tyget är fantastiskt fint, gul/beige med fjärilar i brunt på - en riktig höstkjol!
Den ska jag bära tillsammans med bl a tyllunderkjol och bruna stövlar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar