söndag 22 augusti 2010

Ny provning av vigselringar

Nu har jag provat vigselringar ännu en gång och det börjar klarna hur jag vill att ringen ska se ut. Jag har ett tag på mig att bestämma mig. Men det känns så skönt att jag börjar få en känsla av vad som känns rätt för mig.






Känslan är inte alls som jag trodde från början. Trodde att jag skulle vilja ha en helallians, men nej. Om man bortser från ringen Aniara som jag bara älskar, så känns inte helalliansringarna rätt på mitt finger.




Var till butiken där vi köpte våra förlovningsringar och provade vigselringar med samma kupning. Jag trivdes direkt, men det går ju att variera diamanterna i all oändlighet.


Jag provade en 7 stensring, där en största mittersta stenen var en briljantslipad diamant i slät fattning och sedan satt det 3 mindre diamanter runt om. Den var superfin, men lite för mycket bling, tror jag. Så kanske en enkel solitär med en slät infattad diamant, eller en 3 stensring, där den största har en slät infattning.





Det blir i alla fall en 5 mm bred vigselring - trots att jag trott att det blir för brett med 10 mm totalt - för det blir absolut snyggast.
Sen blir det också coffeefärgade diamanter i vigselringen - den saken är klar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar