lördag 7 augusti 2010

Förlovningsringar

Det är en djungel. Plana, svagt kupade, mycket kupade. Rött eller vitt guld, eller kanske platina? Släta eller med diamanter?

Det var pirrigt att gå in hos Guldsmeden första gången för att titta på ringar. Läskigt tyckte MLK. Efter några turer hittade vi vad vi ville ha.
Ett par släta rödguldsringar med mycket kupning från guldsmedens egna linje av ringar. De är väldigt sköna att bära. 5 mm bred för mig och 7 mm för MLK. När vi väl bestämt oss tog det en månad innan vi fick ringarna eftersom det inte var lagervara utan smiddes på beställning. Jag tycker att vårt val av ringar är perfekt. Roligt att inte ha exakt lika som många andra, men ändå klassiskt.
Dessa ringar liknar våra:


Jag var först inne på vitguldsringar. Tycker det är väldigt fint med diamanter till. Något som jag valde bort direkt var de tvåfärgade ringarna, eftersom min civilingenjörsring är just tvåfärgad och jag vill inte att de ska bli för lika. MLK var fast besluten - från dag 1 - om att rödguld är finast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar