fredag 6 augusti 2010

Frieri

När jag och MLK var ensamma över nyår slog det mig helt plötsligt; Det här är mannen jag vill gifta mig med och dela mitt liv med. Jag blev alldeles varm i hjärtat och pirrig i magen. Det kändes extra i hjärtat - svårt att förklara hur känslan kom till. Jag kände tidigt att det var något speciellt med MLK, men just vid nyår kändes det speciellt.

Jag funderade en hel del på hur jag skulle fria, och när. Ville jag ha en dag med symetriskt datum t.ex. 10-01-10 / 10-02-10 eller bara ett helt vanligt datum. Allt tål att tänkas på. ;-)

Jag förberedde mig genom att skriva en dikt. Jag skrev ut den på fint papper och köpte en bukett med röda rosor.

Det är Du och ingen annan som tagit mitt hjärta,
kärleken är ljuvlig och stark.
Harmonin seglade in i mitt liv när jag mötte Dig,
lugnet och tryggheten kom alldeles därefter.
Du värmer mig mer än solens strålar någonsin kan göra,
att få vara din kamin och dela med mig av min värme är för mig underbart.
Att få somna tätt intill Dig varje kväll
och vakna nära Dig varje morgon, gör mig obeskrivligt lycklig.
Du - och ingenting annat.

Vill Du gifta dig med mig?


Den läste jag upp för MLK med darrande stämma och hjärtat fladrande i bröstet.
Jag var så nervös att jag skakade. Tänk om han skulle svara nej...

Men MLK svarade ja och 29 januari 2010 står det i våra förlovningsringar.




MLK var nog i det närmaste chockad över frågan. När det väl sjunkit in att vi ska gifta oss pratade vi om framtiden och vad vi betyder för varandra. Det var en underbar kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar