måndag 16 augusti 2010

Vigselringsfunderingar

Vi var och tittade på/provade vigselringar för första gången häromdagen.

Det är verkligen ett svårt val.



Men en sak som slog mig var att många av diamanterna såg så små och klena ut, jag tyckte knappt att de syntes. De ringar jag provade hade 0,005-0,01ct diamanter. Så jag måste nog prova någon ring med en större diamant helt enkelt. Det är klart att 0,01ct inte är en stor diamant - men de flesta av butikens ringförslag hade den storleken.











Jag trodde inte att jag var någon bling bling-tjej, utan jag vill ha något som glittrar med inte är allt för vräkigt. Men jag funderar ändå på att prova ringar som har diamanter med 0,03ct eller större, för att se skillnaden.

Jag har också varit inställd på att köpa en smalare vigselring än min förlovningsring. Den är 5mm bred, men de smalare vigselringarna såg så taniga ut bredvid min förlovningsring - det var som om de smala vigselringarna försvann bredvid förlovningsringen.



Konstigt.

Jag får omvärdera nästan allt och tänka om.
Tur att jag har tid på mig.

Nu är jag riktigt sugen på att kontakta Caroline Örtenblad som designat min favoritring och se om hon kan göra en ring som är hälften så bred ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar