onsdag 24 november 2010

Blommor på vår stora dag

Jag har funderat och kommit fram till att jag faktiskt vill ha en brudbukett, även om vi gifter oss utomlands och jag inte kommer kunna spara den efteråt.

Men den svåra frågan är, hur ska den se ut?
Jag har tittat på bilder för att få lite inspiration och har hittat massor av fina buketter!

Det lutar åt en bukett som går i orange/rött eller orange med någon stark färg. Jag vill gärna ha med ranunkler, rosor och orkideer.


En fantastisk bukett med ranunkler - lite mer färg och den skulle vara perfekt!


Orkideer och ranunkler. Ska jag ha rosa eller lila med det orangea?


En fin orange färgskala, om det ska vara lite mer jordnära.



David Austin rosor kan vara ett alternativ till ranunkler om de inte finns.

Fina orkideer!


De här färgerna gillar jag! Färgstarkt och jag. :-)



Vilken typ av orkideer ska jag välja?


Jag gillar en stadig bukett med synliga stjälkar.

Härlig mix och fin färgskala


Bukett med häftig form, vilken form är min? 


Fin form, men inte rätt färger

Vilken bukett tycker ni är finaste?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar