tisdag 30 november 2010

Efternamn

Det brukar vara ett känsligt ämne, det här med efternamn.
Som ni kanske gissat så kommer jag byta mitt efternamn till Lindskog.

Jag blir då den första i släkten att byta bort vårt speciella efternamn till ett annat. Däremot vet jag inte om jag vill behålla det som mellannamn. Då blir det lite som en kompromiss. Men mitt namn blir så förbannat långt då.

T M K J Lindskog.

Så jag vet inte än. Jag har lite tid kvar att fundera på, hindersprövningen ska väl inte skickas in förens till sommaren någon gång.

Undrar vad mina föräldrar kommer säga när jag berättar att jag tänkt ta MLKs efternamn.

Mitt efternamn kommer föras vidare av min systers barn, medan MLKs efternamn inte verkar föras vidare av någon annan än honom. (Hans syster har dock kvar det som just mellannamn.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar