torsdag 2 december 2010

Blommor i NYC

Ranunklernas säsong är tydligen mellan november och februari. Så jag får hålla alla tummar jag har för att de finns tillgängligt i NYC när vi kommer dit.



Orange ranunkler


Annars kanske jag kan använda någon typ av rosor som ger ungefär samma effekt. Någon Austinros kanske garden roses eller spray roses.



En Austinros - Ambridge Rose
 Floristen i NYC som jag pratade med, hade några förslag om nu inte ranukler skulle finnas, orkideer däremot finns oavsett årstid, men priserna varierar.

En brudbukett + corsage till MLK skulle kosta ca $120 tror jag. Helt överkomligt pris!!




1 kommentar:

  1. Åh härligt! Jag fullkomligt älskar ranunkler! Och anemoner för den delen också, de är ju rätt lika. Såg du förresten fotografen som jag tipsade om ifall det inte skulle lösa sig med Jenny? Tänkte dumt nog inte och svarade direkt på din kommentar på min blog. Brookelyn heter tjejen i alla fall, här är länken: http://www.brookelynphotography.com/

    Kram!

    SvaraRadera