söndag 12 december 2010

Brudkronor

Jag har funderat en del på att ha en brudkrona när vi gifter oss.
Det är svårt att hitta brudkronor som går att köpa, som har stilen som jag gillar. I och med att vi inte ska gifta oss i Sverige och kan då inte låna av kyrkan måste jag köpa en, för jag antar att jag inte kan låna någon av dem.

Brudkrona från Sandberg, som man kan få låna om man köper vigselring hos dem.


Enkel och stilren brudkrona som jag gillar


Stilrent med några stenar.


Ännu en enkel brudkrona.

Finns det fler stilrena brudkronor där ute någonstans??




4 kommentarer:

  1. Kaplans har fina ibland, kolla på hemsidan under "Butiken" och sedan "Smycken" och "Övrigt". Vet inte om du vill ha i silver men jag tyckte den här var söt!

    http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt.aspx?vId=564836&plT=39456798

    SvaraRadera
  2. Den var ju helt underbar! Tack, för alla dina tips!
    Måste visa MLK och se om han gillar den också...

    SvaraRadera
  3. Vad kul! De har otroligt mycket fint där, jag är nästan beroende av att kolla in ringarna..

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag ska gifta mig i september och letar febrilt efter en enkel silverkrona. Jag fastnade verkligen för den fjärde kronan (silver med svart bakgrund). Vart hittar jag den eller vart finns den att köpa?

    Mycket tacksam för svar.

    Hälsningar
    Lina

    SvaraRadera