onsdag 22 december 2010

Smycken på bröllopsdagen?

Jag har funderat massor på vilka smycken jag ska ha på vår stora dag.

Pärlor, diamanter eller enkla smycken i rödguld?

Jag har hört att pärlor betyder tårar och det bådar ju inte så gott, men å andra sidan behöver man ju inte bry sig om skrock.


Ska jag ha diamanter vill jag gärna ha den i färgen champagne, så de matchar min vigselring. Kanske som örhängena på bilden, men jag använder helst ringar i öronen - så vi får se.


Jag har också tänkt fråga om jag kan få låna mammas gulddroppe som hon alltid har i ett halsband runt halsen. Den hör verkligen ihop med henne och skulle kunna vara mitt "lånat" under bröllopet.
Om jag får det skulle jag vilja ha ett par örhängen i rödguld. Hur de ska se ut vet jag dock inte.
Enkla och diskreta, som jag kan använda om och om igen efter bröllopet, tror jag.



2 kommentarer:

  1. Jag ska ha halsbandet och armbandet längst upp, tycker de ser så fina ut och inte särskilt dyra heller :)

    SvaraRadera
  2. De är riktigt fina, men jag fick ju pärlörhängen i julklapp, så jag ska försöka matcha halsbandet och ev armband med dem.

    SvaraRadera