tisdag 7 december 2010

Uppdaterat missöde

Nu när informationen om klänningen sjunkit in lite och jag har funderat så känns det fortfarande konstigt. Jag vet fortfarande inte om jag ska ta provexet eller försöka leta upp en annan klänning.

Jag tycker butiken beter sig oproffsigt, frågar man något så förutsätter man ju att personalen som svarar vet vad de pratar om. Ialla fall är jag sån. De hade fel angående när jag kunde beställa och de hade även fel på om mitt Mecenatkort gällde eller inte. Suckar.

Det känns inte så roligt längre.

Jag har mailat Justin Alexanders kontakt i Europa och även skrivit till dem på facebook. Här ska det minsann redas ut om butiken luras för att få sälja ut det provex de har, eller om det verkligen stämmer.

Det tråkiga med provexet är att en hake är trasig och måste bytas ut och jag vet ju inte hur många andra småfel som finns. Det känns så trist!

Jag beställde ju en ny för att slippa dessa bekymmer!

Jag har ju funderat på vintage också - de är så härligt med unika klänningar som ingen annan har.
För mig är det stor skillnad mellan vintage och provad ny klänning.

Nu ska jag inte klaga mer... utan försöka lösa detta problem.


3 kommentarer:

  1. Åh nej vad tråkigt! Vad dåligt av dem att inte ha koll på hur märkets säsonger ser ut! Väljer du att kolla vad du kan hitta i vintagevärlden tycker jag att du ska kolla in Saker och Ting precis som du säger men även Lisa Larsson, Old Touch, Epok antik och kuriosa (övervåningen) och Judiths Second Hand. Det är ju lite mer jobb med vintage, man kan behöva sy om, uppdatera och man vet aldrig vad man kan hitta men det kan verkligen vara värt det. Gällande storlekarna som du frågade om så har hon på Saker och Ting faktiskt ett helt ok utbud. Min mamma hittade klänningen hon ska ha på bröllopet när vi var där och hon är nog en stl. 40 ungefär.

    Sen vet man ju aldrig heller, du kanske kan få tag på en ny klänning genom Jason Alexander!


    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det typiskt! Åker till Sthlm imorgon för att prova den igen och känna efter. Men först tar jag mig till Saker och Ting. Visst öppnar de 13?!

    Visst är det dåligt - och det har inte varit samma person som hjälpt mig de gånger jag varit där, så alla måste vara lika ovetandes!

    Jag har ca storlek 38-40, men på JAs klänning har jag 36, så det är lite olika.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte säker på när hon öppnar faktiskt men det brukar sitta en lapp på dörren med ett nummer man ringer så kommer hon och öppnar. Åh, hon är så härlig, hoppas verkligen du hittar något där! Jag köpte även en clutch när jag var där, hon har ett jättefint utbud med vackra små väskor som känns väldigt mycket bröllop så be henne visa dem om du letar efter något sånt också!

    Kram!

    SvaraRadera