onsdag 8 december 2010

Bröllopsmiddag

Man ska ju äta bröllopsmiddag någonstans, eller hur?

Jag tycker The River Café ser väldigt mysigt ut!


The River Café


By day
Ett annat alternativ är ju svenska Aquavit.


Aquavit
Men det ser inte lika mysigt ut på bilderna.

The View, restaurangen som finns i hotellet Marriott Marquis har jag hört talas om - där skulle jag vilja dricka champagne eller ta en drink. Det speciella med den förutom en riktigt bra utsikt är att hela restaurangen snurrar.

The View
Vi måste jämföra pris och adress etc, så än är inte valet klart.
Det finns säkert massor med andra bra restauranger i NYC också. Har ni några tips så får ni gärna dela med er!





5 kommentarer:

  1. Balthazar är min favorit restaurang i NYC! Fransk bistro mat på amerikanskt sätt. Be om att få boka ett bord som inte är för nära utgången bara. The River Café har jag inte varit på men ligger inte det i Brooklyn? Ser mysigt ut på hemsidan iaf! Aquavit har bra mat men är samtidigt ganska sterilt. Men som sagt, maten är väldigt bra (och väldigt svensk)

    SvaraRadera
  2. Jo, visst ligger The River Cafe på Brooklynsidan - precis vid bron. Det ser magiskt ut tycker jag.
    Måste kolla vad Balthazar är för ställe. :-)
    Aquavit ser väldigt sterilt och skandinaviskt ut (på ett tråkigt sätt).

    SvaraRadera
  3. Här är länken till Balthazars hemsida :-) Kram

    http://www.balthazarny.com/

    SvaraRadera
  4. Så Linnea, du rekommenderar Aquavit? Hur är det att äta där, mysfaktor och så?

    SvaraRadera